ງານພົບປະຮັບປະທານອາຫານເຊົ້າຮ່ວມກັນ: “SSC Breakfast Talk #4: ພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້: ກ້າວສູ່ປະເທດລາວທີ່ປາສະຈາກພລາສຕິກ ຫຼຸດຜ່ອນການນຳໃຊ້ພລາສຕິກແບບໃຊ້ຄັ້ງດຽວໃນອຸດສາຫະກຳການທ່ອງທ່ຽວ”
ໃນວັນທີ 16 ກັນຍາ 2019 ທີ່ ສຄອ ແຫ່ງຊາດລາວ, ສູນບໍລິການ ວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ, ສະພາການຄ້າ ແລະ ອຸດສະຫະກຳ ແຫ່ງຊາດລາວ
ຈັດງານສົນທະນາໃນລະຫວ່າງອາຫານເຊົ້າ ໃນຫົວຂໍ້ “ກ້າວສູ່ປະເທດລາວທີ່ປາສະຈາກພລາສຕິກ ຫຼຸດຜ່ອນການນໍາໃຊ້ພລາສຕິກແບບໃຊ້ຄັ້ງດຽວ ໃນອຸດສະຫາກຳການທ່ອງທ່ຽວ”
ໂດຍມີຈຸດປະສົງເພື່ອ ພົບປະແລກປ່ຽນປະສົບການ ແລະ ແນວຄວາມຄິດຜົນສຳເລັດຂອງການດຳເນີນທຸລະກິດຕໍ່ກັບມຸມມອງ ການມີສ່ວນຮ່ວມໃນການປົກປັກຮັກສາສິ່ງແວດລ້ອມ ກັບຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມໃນໂຮງແຮມ ແລະ ຮ້ານອາຫານ ບັນດາຜະລິດຕະພັນພລາສຕິກທີ່ໃຊ້ໄດ້ຄັ້ງດຽວແມ່ນບໍ່ມີຄວາມເປັນ. ການຫຼຸດຜ່ອນ ຫຼື ກຳຈັດ ພລາສຕິກເຫຼົ່ານັ້ນບໍ່ພຽງແຕ່ສ້າງປະໂຫຍດໃຫ້ແກ່ສິ່ງແວດລ້ອມ ແຕ່ມັນຍັງມີຄວາມໝາຍສຳຄັນທາງທຸລະກິດນໍາອີກ. ບັນດາລູກຄ້າແມ່ນໄດ້ຮັບຮູ້ຫຼາຍຂຶ້ນກ່ຽວກັບຜົນກະທົບທາງລົບຂອງພລາສຕິກທັງຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ ແລະ ສຸຂະພາບຂອງເຮົາ.
ທ່ານ ນາງ ພອນສະຫວັນ ວິລິວົງ ເຈົ້າຂອງ ເລີ ທຣິໂອ Le Trio Coffee Roasting boutique ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໄດ້ກ່າວວ່າ: ຕັ້ງແຕ່ ປີ 2013 ທາງເຮົາໄດ້ເລີ່ມຮັກສາສິ່ງແວດລ້ອມ ໂດຍການໃຫ້ລູກຄ້າ ສົ່ງຖົງກະເຟຄືນ ຫຼັງຈາກທີ່ລູກຄ້າຊື້ໄປແລ້ວ. ໂດຍເຮົາຈະມີອັກສອນທາງຫລັງວ່າ ເຮົາຢາກໃຫ້ລູກຄ້າຮ່ວມມືນໍາເຮົາໃນການ ສົ່ງຖົງຄືນ ເພາະວ່າຈະໄດ້ປະຫຍັດການໃຊ້ຖົງພລາສຕິກເພີ່ມ. ມາຮອດປີ 2017 ເຮົາໄດ້ເລິ່ມໃຊ້ຈອກກະເຟ (ແບບກັບບ້ານ) ທີ່ເປັນ Biodegradable ໝາຍຄວາມວ່າ ມັສສາມາດສະຫຼະໂຕໄດ້ໂດຍອາໄສ ອາກາດ ຄວາມຊຸມ. ນອກຈາກນີ້ຫຼອດດູດ, ຖົງຂີ້ເຫຍື້ອ ແລະ ອື່ນໆ ທາງຮ້ານເຮົາກໍໃຊ້ເປັນ Biodegradable ເຊັ່ນກັນ. ແຕ່ບັນຫາຂອງ Biodegradable ກໍຄືຢູ່ບ້ານເຮົາຍັງບໍ່ມີໜ່ວຍງານໃດ ທີ່ສາມາດເອົາກັບມາດິໄຊໂຄລໄດ້ ມັນອາດຈະໄປປົ່ນຢູ່ກັບພວກພລາສຕິກອື່ນ ທາງຮ້ານເຮົາເລີຍຄິດໃໝ່ ໂດຍການກະຕຸ້ນໃຫ້ລູກຄ້າຖືກຈອກມາເອງ ແລະ ທຸກຄັ້ງທີ່ລູກຄ້າເອົາຈອກມາເອງ ແມ່ນເຮົາຈະເອົາເງິນໃຫ້ລູກຄ້າຄືນ 2000 ກີບ. ຫຼອດດູດກໍປ່ຽນມາໃຊ້ແບບ ຫຼອດໄມ້ໄຜ່. ແຕ່ຂ້າພະເຈົ້າຄິດວ່າຫຼັກໆ ແມ່ນຕ້ອງເລີ່ມຈາກບຸກຄົນກ່ອນ ເພາະ 95% ແມ່ນຜູ້ບໍລິໂພກ ຖ້າຜູ້ບໍລິໂພກມີຄວາມຄິດຄືກັນ ມີຄວາມຢາກຫຼຸດຜ່ອນພລາສຕິກ ມັນກໍຈະຫຼຸດຜ່ອນໄດ້ຫລາຍ.
ທາງດ້ານ ທ່ານ ນາງ ອາລິຈິດ ແພງສະຫວັນ ຜູ້ຈັດການດ້ານການຮຽນຮູ້ຄວາມຍືນຍົງ ໂຮງແຮງ ແມຊົງ ສຸວັນນະພູມ ນະຄອນຫຼວງພະບາງ ກໍໄດ້ກ່າວວ່າ: ທາງໂຮງແຮມຂອງພວກເຮົາ ໄດ້ເລີ່ມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຕັ້ງແຕ່ ປີ2017 ໂດຍມີເປົ້າໝາຍທີ່ຈະຫຼຸດຜ່ອນການໃຊ້ຖົງຢາງທີ່ໃຊ້ຄັ້ງດຽວ, ຫາສິ່ງມາທົດແທນພລາສຕິກ ແລະ ປູກຈິດສຳນຶກ ແລະ ປ່ຽນແປງພຶດຕິການ. ໃນລ່າສຸດໂຕເລກ ທ້າຍເດືອນ 8 ໂຮງແຮມເຮົາສາມາດຫຼຸດຜ່ອນພລາສຕິກໄດ້ 86% ໂດຍເຮົາຕັ້ງເປົ້າໝາຍວ່າ ປີ 2020 ເຮົາຈະເປັນໂຮງແຮມ Free Plastic.
ຂອບໃຈບົດຂ່າວຈາກ: http://insidelaos.com